2013. augusztus 10., szombat

Blogos magaskultúra

Valószínűleg illene sokkal tájékozottabbnak lennem a hazai blogszféra terén, és ha másra nem, hát erre tényleg nagyon jó a Goldenblog verseny: csomó új orgánumot ismertem meg, köztük egy-kettő igen hasznosat is. Mivel magam is versenybe szálltam, nyilván egészen más szemmel nézem a kínálatot, de más szemmel nézek a saját blogomra is.

2013. július 31., szerda

Limonádé, krumpli és extraprofit

Magyarország néha olyan, mint egy lepukkant úttörőtábor, ahol párhuzamosan zajlik egy hipermodern technó-fesztivál, egy retró-buli és egy nyugdíjas-találkozó. A dolog szépsége abban áll, hogy mindhárom buli résztvevői a generációs különbségektől függetlenül egyformán (rosszul) látják a világot, mert ugyanannak a szutyok büfének a meleg sörét isszák, a házinak hazudott sült-kolbász mellé, és ugyanazokat a féligazságokat mondják felháborodott hangon már harminc-negyven éve. Nincs szolgáltatás, nincs vállalkozás, nincs színvonal - és igény sincs rá. A kivételek ritkák és kihalnak, ha meg valaki jól csinál valamit, akkor már ő a legjobb. Nálunk ott ér véget a verseny, ahol kezdődnie kéne.


2013. június 29., szombat

A hatodik kihívás: korrózió

A technológiai innováción alapuló iparágak - mint amilyen az e-business is - nagyjából a vasút feltalálása óta hasonló életciklus görbén mennek keresztül: egy viszonylag rövid hőskort (bevezetés) követő hirtelen, nagy növekedés, ennek nyomán széleskörű társadalmi és gazdasági hatás és paradigmaváltás után visszafogottabb, ám tartós fejlődés (telítettség vagy lehiggadás). Eddig a pontig nagyjából egyformán zajlottak a folyamatok, legyen szó vasútról, autóiparról, vagy e-businessről. Az életciklus modell (Raymond Vernon) következő két szakasza az érettség, majd a hanyatlás, a vasúti közlekedést már elérte, és jól látszik, hogy az autóipar is most van valahol e két szakasz határán.


2013. június 20., csütörtök

Mennyibe kerül a készpénzfizetés?

Magyarországon a kiskereskedelmi egységek 25-30%-ában fizethetünk bankkártyával, míg az EU-ban ez az átlag 60-70% körül mozog! Akár frekventált helyen lévő étteremben vagy kávézóban is előfordulhat, hogy magyaros büszkeséggel közlik velünk, csak készpénzzel lehet fizetni. Az pedig szinte különlegességnek számít, ha mondjuk egy kis virágboltban elfogadnak bankkártyát. A webshopoknak is csak egyharmadánál érhető el az online kártyás fizetés, pedig már sokszor megírtam, ez a legbiztonságosabb fizetési forma!


2013. június 19., szerda

E-commerce, m-commerce, smart commerce

Évek óta kerülgetjük ezt a mobil-témát. Eleinte m-commerce-ről beszéltünk és arról, hogy a webshopoknak lassacskán el kell gondolkozniuk, mit kezdenek az okostelefonnal. Nagyjából akörül forogtak a kérdések, hogy elég-e a mobilra optimalizált online áruház, vagy kell applikáció is, illetve hogyan fogják a vevők a kis képernyőn nézegetni a termékeket. Bevallom őszintén, hosszú ideig fogalmam sem volt, mi lesz, csak annyi derengett, hogy ez a mobilra optimalizálás nem lesz elég.

Az utóbbi fél évben szerintem összeállt a kép.

Címkefelhő

adóbevallás (9) álláskeresés (1) árfolyamkockázat (1) atm (1) Az Év Internetes Kereskedője (6) b2b (4) b2c (14) bankkártyás fizetés (13) bizalom (10) bookline.hu (11) cégkivonat (2) devizahitel (3) digitális aláírás (5) dvd (8) e-book (2) e-business (21) e-commerce (57) e-számla (14) e-ticket (2) elállási jog (3) ellenőrzés (13) előrendelés (2) eNET (3) extraprofit (2) Facebook (14) facebookology (4) Finálév (6) fogyasztóvédelem (14) Foursquare (4) Fred Wilson (2) Gerd Leonhard (4) GKIeNET (12) goldenblog (1) hitel (1) Hollywood (1) időpecsét (2) illegális (7) internet hungary (10) Internet Kalauz (10) internetadó (2) internetes befektetés (13) IVR (1) iwiw (5) jogszabályok (22) képzés (7) know-how (20) konferencia (32) közösségi vásárlás (13) kupon (10) kutatás (23) logisztika (6) m-commerce (12) mesh (5) Mobile Hungary (1) népszámlálás (1) netpiac.hu (12) netpincer.hu (8) netrisk.hu (6) nettv (2) niche piac (1) okostelefon (15) oktatás (6) online marketing (14) ötlet (15) QR-kód (2) referencia (5) réspiac (1) rövidítések (3) sajtószemle (16) sharing economy (6) SmartCommerce (11) Smartmobil (5) startup (2) stratégia (20) szek.org (35) szemkamerás vizsgálat (1) szerzői jog (3) szolgáltatás (17) tanácsadás (17) taxi (3) televízió (9) tesco (5) toplista (5) torrent (4) történelem (14) tréning (5) tudástár (24) Twitter (5) uber (3) usability (7) ügyfélkapu (6) ügyfélkezelés (4) ügyfélszolgálat (3) üzleti modell (25) üzleti terv (15) válságadó (2) vasárnapi boltbezárás (2) vatera.hu (16) Vedd a neten (5) Vodafone (3) web5let (2) webáruház (35) webergonómia (7) webkritika (8) webshop (34) YouTube (2)