2013. augusztus 10., szombat

Blogos magaskultúra

Valószínűleg illene sokkal tájékozottabbnak lennem a hazai blogszféra terén, és ha másra nem, hát erre tényleg nagyon jó a Goldenblog verseny: csomó új orgánumot ismertem meg, köztük egy-kettő igen hasznosat is. Mivel magam is versenybe szálltam, nyilván egészen más szemmel nézem a kínálatot, de más szemmel nézek a saját blogomra is.


Az esélytelenek nyugalmával

A korábbi években nem indultam a megmérettetésen, mert úgy gondoltam, egy ennyire szűk szakmai kört érintő blog, mint az enyém, teljesen esélytelen arra, hogy szavazatok ezreit szedje össze, mivel a Biznisz, mint kategória túlságosan tág. (Azzal hízelgek magamnak, hogy ha lenne külön e-biznisz kategória, akkor biztos nyernék. :-))

Átnézve a mezőnyt - a Bizniszt alaposabban, a többibe csak belepillantva - azt látom, hogy egyrészt nagyon erős blog-birodalmak is kialakultak, amelyek esetenként igen komoly konkurenciát jelentenek a professzionális online médiával szemben (lásd pl. a Közélet kategóriát); másrészt jó páran akadnak, akik megértették, mi lehet egy blog szerepe a marketingkommunikációban, és nagyon ügyesen és következetesen használják is ezt az eszközt. Maradva a kaptafánál ez utóbbiakra hozok néhány példát az alábbiakban, a saját konkurenseim közül.

A top 10

Az alábbi képen az látható, hogy a poszt írásakor mi volt a szavazás állása a Biznisz kategóriában.


Végignézve a felsorolt blogokat, elsőre nekem két dolog tűnt fel: az egyik, hogy mennyire változatosak a témák (egy-két esetben akár vitatkozni is lehetne a besoroláson); a másik a tartalmi és több esetben igen komoly formai kimunkáltság. Egynémely blogon az is látszik, hogy valóságos kis csapat van mögötte; vagy az egyszemélyes vállalkozásoknál - mint pl. a Dolgozó mami vagy Völgyi Attila fotósblogja - óriási munka.

Személyes kedvencem a 2 Jepetto - a parkettázás fenegyerekei blog. Már korábban leírtam - némely körökben nem kis port kavarva - a Hogyan ne legyen saját weboldalam? című posztomban, hogy a gyakran pályázati pénzből, koncepció nélkül megvalósított céges weblapnak az esetek döntő többségében semmi értelme. A 2 Jepetto blogja gyönyörűen példázza, hogy lényegében bármely vállalkozás tevékenységéről lehet blogot indítani, és biztosan több haszna lesz, mint egy cirádás betűkkel és béna grafikákkal telepakolt bemutatkozó oldalnak. Érdemes alaposan végignézni az egész szájtot - mert már rég nem csak egy blogról van szó! Minden ott van, ami kell, hibátlanul, ötletesen megvalósítva, és okosan felépítve úgy, hogy összes elemével támogassa az értékesítést. Igazán nincs benne nagy varázslat: egyszerűen végiggondolták a célcsoport fejével, hogy milyen kérdések izgatják, amire érdemes válaszolni; mik az aggályok, amiket el kell oszlatni; és hogy lehet ebből az egészből pénzt keresni. De nem csak végiggondolták, hanem hasonló alapossággal meg is valósították - ennyi ám a titok, semmi több. Persze konokul hinni kell benne, hogy a kemény munka és kitartás megéri - de ezt már megírtam a Császármorzsa receptjének álcázott posztomban.


Egyszóval biztatok mindenkit, böngésszen a blogok között, és támogassa a versenyt azzal is, hogy szavaz - nem feltétlenül rám... :-)

3 megjegyzés:

  1. Reméljük egyre többen gondolkodunk majd ily módon, hasznos tartalom átadásban, kérdések ingyenes megválaszolásában, ami hosszútávon üzletileg is megéri.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a pozitív véleményt és a linket, örülök, hogy tetszik a blogom!

    VálaszTörlés
  3. Köszönjük a konstruktív véleményt. Mivel tudjuk Kitől kapjuk, ez igen megtisztelő, és ugyanakkor megnyugtató. Jó irányba haladunk. Nagyon hiszünk a célzott, minőségi tartalomban. Minden olyan alkalmazásban, ami a célpiacunk bármely kapcsolódó problémáját meg tudja oldani. Legyen akár az internettől annyira távol álló dologról is szó, mint a parkettázás, ahol azért nehezebb digitálisan segíteni. De ez így izgalmas, így kihívás, így éri meg. Lelkileg, üzletileg.

    VálaszTörlés

Címkefelhő

adóbevallás (9) álláskeresés (1) árfolyamkockázat (1) atm (1) Az Év Internetes Kereskedője (6) b2b (4) b2c (14) bankkártyás fizetés (13) bizalom (10) bookline.hu (11) cégkivonat (2) devizahitel (3) digitális aláírás (5) dvd (8) e-book (2) e-business (21) e-commerce (57) e-számla (14) e-ticket (2) elállási jog (3) ellenőrzés (13) előrendelés (2) eNET (3) extraprofit (2) Facebook (14) facebookology (4) Finálév (6) fogyasztóvédelem (14) Foursquare (4) Fred Wilson (2) Gerd Leonhard (4) GKIeNET (12) goldenblog (1) hitel (1) Hollywood (1) időpecsét (2) illegális (7) internet hungary (10) Internet Kalauz (10) internetadó (2) internetes befektetés (13) IVR (1) iwiw (5) jogszabályok (22) képzés (7) know-how (20) konferencia (32) közösségi vásárlás (13) kupon (10) kutatás (23) logisztika (6) m-commerce (12) mesh (5) Mobile Hungary (1) népszámlálás (1) netpiac.hu (12) netpincer.hu (8) netrisk.hu (6) nettv (2) niche piac (1) okostelefon (15) oktatás (6) online marketing (14) ötlet (15) QR-kód (2) referencia (5) réspiac (1) rövidítések (3) sajtószemle (16) sharing economy (6) SmartCommerce (11) Smartmobil (5) startup (2) stratégia (20) szek.org (35) szemkamerás vizsgálat (1) szerzői jog (3) szolgáltatás (17) tanácsadás (17) taxi (3) televízió (9) tesco (5) toplista (5) torrent (4) történelem (14) tréning (5) tudástár (24) Twitter (5) uber (3) usability (7) ügyfélkapu (6) ügyfélkezelés (4) ügyfélszolgálat (3) üzleti modell (25) üzleti terv (15) válságadó (2) vasárnapi boltbezárás (2) vatera.hu (16) Vedd a neten (5) Vodafone (3) web5let (2) webáruház (35) webergonómia (7) webkritika (8) webshop (34) YouTube (2)